- Organisaation sitouttaminen
- Projektin määritteleminen loppuun asti
- Välitavoitteiden saavuttamisen vaiheet kuvataan selkeästi
- On saatava toimittaja sitoutumaan hankkeeseen
- Järjestelmätoimittajan on tunnettava asiakkaan tarpeet paremmin kuin "asiakas itse"
- Toimittajan tulee paimentaa ja ohjata prosessia kohteliaasti
- Koulutuksessa korostetaan innostuksen sytyttämisen tärkeyttä
- Innostunut käyttäjä kyllä kokeilee ja opettelee itse lisää
- Koulutustilaisuudessa ei kannata vyöryttää kaikkea yhdellä kertaa
- Jatkossa käyttäjätuen pitää pelata
- CRM kehittyy koko ajan
- Toimittajan ei sovi unohtaa asiakasta!
sunnuntai 30. maaliskuuta 2008
CRM projektin toteuttaminen
CRM-projektin läpivieminen vaatii koko johdon tuen ja tarvittavat resurssit, muuten mahdollisuudet projektin epäonnistumiselle kasvavat. Projektin vetäjäksi ei välttämättä kanna valita yrityksen IT-päällikköä. "Valitkaa joku, joka joutuu käyttämään järjestelmää aamusta iltaan", asiantuntijat neuvovat.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti