Toimitusjohtaja Salil Bhargava arvioi lokakuussa 2006, että heillä on 15 prosentin osuus Intian mobiilimarkkinoista. Nopeasti kasvava yritys arvioi, että nopea kasvu nostaa yrityksen henkilökunnan määrän kaksinkertaiseksi eli kolmeensataan vuoden 2006 loppuun mennessä.
Katsotaan, onko näin tapahtunut? Kommentoin myöhemmin. Intialaisilla on puolellaan vahva kustannusetu, sillä pelien teko vaatii paljon työvoimaa. Yhden pelin sovittaminen tietylle matkapuhelimelle vie keskimäärin neljästä seitsemään työpäivää. Ymmärtääkseni yhdestä pelistä saa 40 000 - 50 000 dollaria.
Mobiilipelien tekeminen edellyttää yhteistyötä tietokoneyritysten ja matkapuhelinvalmistajien kanssa. Vuonna 2001 toimintansa aloittaneen Paradoxin yhteistyöyhteisöjä ovat:
- Sunin iFoce-hanke
- Forum Nokia Pro
- Intel
- Sun
- SonyEricsson
- LG
- Qualcomm
- Bandaran toimisto sijaitsee vartioidun tienpätkän takana
- Pelien luomisen taitoa on vaikea löytää Intiasta
- Intiassa on paljon graafista osaamista
- Maailmanluokan animaatiotuotantoa
- Viihdebisneksellä meni lujaa vuonna 2006
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti