MySpace käyttäjistä 40 prosenttia on yli 35-vuotiaita. Lähitulevaisuudessa käyttäjä voi luoda itselleen useita osaprofiileja. Yrityksen ydintoiminnot on siroteltu pitkin USA:n länsirannikkoa:
- Los Angeles, San Fransisco, Seattle
- Työntekijöitä 800, uusia duunipaikkoja tarjolla 200 tälle vuodelle
- MySpace on NewsCorpille rahakone (Fox Interactive Media)
- Koko ryhmälle ennakoidaan tälle vuodelle miljardin dollarin liikevaihtoa
- MySpacen osuus on 800 miljoonaa dollaria Fox Interactive Media-ryhmästä
- Sivut toimitetaan 13 eri kielellä, elokuusta lähtien myös suomeksi
- Suomalaisia kävijöitä oli rekisteröitynyt joulukuussa 230 000
- Kävijät ovat solmineet 10 miljardia ystävyyssuhdetta ja ladanneet 1,5 miljardia kuvaa
- MySpace Musicissa on mukana 8 miljoonaa artistia
- MySpace Mobile aloitti toukokuussa 2006
Pieni yritys voi perustaa omat verkkosivut ja suunnata sivujen mainonnan paikalliselle asiakaskunnalle. Lähtöhinta voi liikkua 15 - 20 dollarin tienoilla.
Maailman tunnetuimmille brändeille tarjotaan erityiskohtelua. MySpace räätälöi tilauksesta kampanjan omille sivuilleen.
- Eniten rahaa yritys tekee mainoksilla
- Haku-, mobiili-, sisällön lisenssi- ja e-kauppa tuottavat myös
- Jälkimmäiseen sisältyy musiikkibisnes, jolle haetaan myös kasvua Aasiasta
- MySpace Musicin sivuilla on musiikkia seitsemältä miljoonalta yhtyeeltä
- MySpace keskustelee lisämusasta neljän johtavan levy-yhtiön kanssa
Politiikkaan keskittynyt MySpaceImpact-kanava on järjestänyt presidenttiehdokkaiden vaalikeskusteluja, joihin jäsenet lähettävä kyselyjä. Niistä tuli yleisömenestys.
PewResearch Centerin mukaan 40 prosenttia 18-29-vuotiaista seuraa esivaalikampanjaa pääasiassa internetin kautta ja 20 prosenttia nimenomaan MySpacen tai Facebookin kautta.
Lähde: Kauppalehti 29. helmikuuta 2008
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti