Sähköiseen tarinankerronnan vaikuttavuuden analysointi
Heikot signaalit tiedotusstrategian rakentamisen apuvälineeksi
- Kohdekertomukset tekevät tuotteen ja palvelun tunnetuksi
- Miten oire esiintyy? Ketkä reagoivat? Miten paljon saamme lukijoita?
- Mitä menetelmää käytetään, mittaukseen, analysointiin, diagnostisointiin?
- Työterveyshuolto, terveyskeskukset, yksityiset lääkäriasemat, asiantuntijapalvelut
Miten hyvin potilaat / asiakkaat tietävät nopeamman diagnostiikan mahdollisuuksista?
- Tunnistetaanko menetelmän edut?
- Puhutaanko aiheesta, tutkimusmetodeista palveluorganisaatioissa?
- Suomi 24, Jaiku, Twitter, Blogit, keskustelupalstat
Asemointi (positioning)
- Keskusteleva lähestymistapa (conversational techniques)
- Päiväkirjamerkinnät ja reaktiot kertovat, mitkä aiheet kiinnostavat
- Ajankohtaisiin trendeihin sitominen (esimerkiksi terveystalous)
- Strategisten mallien kehittäminen (big deal ajattelutapa, jota hiomme marraskuussa)
Kaveruuksien rakentaminen
- Kaverit kertovat tarkasti, kun haluamme tietää, kuka, mitä, miksi, milloin
- Mikkelissä, Joensuussa, Espoossa, Sipoossa, Oulussa, Tampereella, Turussa...
Luovaa tarinankerrontaa
- Visiointi ja visiojohtaminen (tunnettuuden lisääminen tekee metodista arkisemman)
- Kuvan ja tekstin yhdistäminen toimii alussa parhaiten hakukoneiden kannalta
- Käsikirjoitustekniikat: mitä avainsanoja viljelemme ja miten alennamme lukukynnystä
- Videot lisäävät asian ymmärrystä tulevaisuudessa
Markkinoinnin kaava
- Product (Uusi tuote vaatii juurtuakseen uuden toimintakulttuurin)
- Price (Hinta ei ole ongelma, mutta kenttätyökaluihin ei ole ehkä budjetoitu rahaa)
- Place (Pystytäänkö jakelussa hyödyntämään myös verkkoa asteittain enemmän?)
- Promotion (Blogit ovat osa PR ja markkinointimiksiä)
- Politics (tietävätkö kunnalliset päättäjät taloudellisista säästömahdollisuuksista?)
Asiantuntija-aiheet
- Pienen piirin tavoittaminen (metodi kiinnostaa pientä kohderyhmää)
- Ensivaikutelmasta syvempään ja analyyttisempään käsittelyyn, jolloin asiantuntijat hyödyntävät blogien välittämää sanomaa
Reflektointi ja oppiminen
- Palaamme aika ajoin alkuvaiheen pidempiin aiheisiin reflektoimalla
Ketkä lukevat?
- Lukijoiden jakautuminen alueellisesti
- Miten tarkasti haluamme poimia esille potentiaaliset asiakkaat?
- Palaavatko lukemaan?
- Voimmeko ohjata lukijoiden kiinnostusta sisällöllä?
- Eteneminen: ensin aseman rakentaminen, viestinnän täsmentäminen, tulosten teko
- Kiinnostavuus: miten luontevaksi pystymme kehittämään kerrontaa?
- Kerromme mitä on tapahtunut ja ennakoimme tulevaa (käsikirjoitusidea)
- Web 2.0: Twitter, Jaiku, keskustelevat mediat (keskusteluun sopivat kanavat valmiina)
Reach out
- Maailmanlaajuinen mielenkiinto osoittaa, että potentiaalia on
- Verkon levittämistä voidaan ohjata
- Kieli- ja kulttuurirajojen ylittäminen
- Kulttuurisesti edellä olevat
Kerääminen (Collect)
- Kosketuspintojen kerääminen
- Meneillään on jo tarkkojen kohdeyritysten / hoitoyksiköiden kerääminen
Analyysi
- Mitä kannattaa tehdä seuraavaksi?
- Tarkat kohdealueet: mitkä kaupungit
- Hahmoanalyysi (pattern analyzis)
- Nopea eteneminen kohteisiin ja sähköisten menetelmien hyödyntäminen
Mihin menetelmä sopii?
- Strategian kehittämiseen: viestintästrategia, kenttämyyntistrategia, kumppanuudet
- Paikallistason taktiset toimenpiteet
- Säästää aikaa ja rahaa
Suojamuurien läpäiseminen
- Rakojen ja aukkojen löytäminen
- Epävarmuustekijöiden poistaminen
- Pelon poistaminen
Ainutlaatuinen (Unique)
- Uraa uurtavaa työtä
- Rinnakkaisprosessointi
- Uudet toimintamallit
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti