lauantai 17. tammikuuta 2009

Yritysblogit ja sosiaalinen media yritysmaailmassa

Bloggaaminen ei ole mikään innovaatio enää. Sosiaalinen Media tunkeutuu vähitellen yrityksiin. Yritysblogit (corporate blogs) ovat edelleen harvinaisia maassamme. Harva yritys hyödyntää
  1. Jaikua
  2. Twitteriä
  3. Facebookia
  4. Friendfeediä
  5. Ning-alustoja
Mitä näillä uusilla välineillä voi saavuttaa?
  1. Antaa yritykselle kasvot
  2. Vuorovaikutuksen paraneminen
  3. Suora yhteydenpito
  4. Loppukäyttäjäkytkentä
Mutta ongelmia on, miten pienten markkinarakotuotteiden sisällöntuotannosta saadaan niin kiinnostava, että lukijat innostuvat kommentoimaan.
  1. Osumatarkkuus
  2. Miten filteröidään turhat pois?
  3. Asiat eivät innosta
  4. Tunnepitoiset aiheet ovat riskipitoisia yritysten näkökulmasta
  5. Miten negatiiviseen kritiikkiin vastataan?
Tämän kysymyksen parissa tulen askartelemaan mm. tämän blogin puitteissa.

Ei kommentteja: