lauantai 20. elokuuta 2011

Sehän on pieni tehtävä

Paljonko Pizza maksaa pääkadulla? Tutustuimme tänään kiinalaiseen ravintolaan. Hinta-laatu-suhde hyvä.

Yritänkö mielestäsi sysätä keskustelua sivuraiteelle? Aika hyvin eräs ystäväni onnistui samalla taktiikalla ojentamaan suuria suunnittelevan liikemiehen harkitsematonta aikomusta.

Minä en ryhdy sellaiseen ilman palkkiota ja matkakorvausta. Matemaatikon mielestä olen oikealla raiteella.

Mitä minä juuri sanoin? Pieni tehtävä on edelleen alkutekijöissään, vaikka käsikirjoitus on valmis ja kuvauskalusto hake fokusta. Runoilijat ja kirjailijat voivat ilmaista itseään sekavasti. Toivon onnistuvani.

Asia on selvä, herra majuri! Voit luottaa sanaani, sopimusta kunnioitetaan. Lakia ei rikota. Olosuhteet huomioimme; monivalntakokeen perusteella tämä on rakettitiedettä.

Tuletko edelleen hyvin toimeen rauhanvälittäjän kanssa? Hän on vamhempi valtiomies. Älä yritä ymmärtää: mikroduunia on kaikki mitä teen.

Lupasit harkita lakipykälien muutosta ennen valtiopäivien avausta. Toivottavasti et jää äänestyksessä yksin oikealle kaistalle.

Typeryksiltä viedään aseet ja panokset pannaan ampumaseuran lukittun kaappiin. Silti joku löytää avaimen ja käynnistää vaarallisen tehtävän.

Tämä viesti muistuttaa syksyn tulosta. Huomenna on haytajaiset, ostin kalliin valkoisen paidan. Olen laihtunut, tumma puku sopi minulle tismalleen.

Teimme huhtikuussa monta viisasta päätöstä. Siksi syksyn näkymät ovat valoisia. Euron ja maailmantalouden kriisit eivät meitä hetkauta. Onneksi elämme moniarvoisessa yhteiskunnassa.

Ei kommentteja: