tiistai 22. helmikuuta 2011

Ajatuksia oppimisilmastosta

Tuli vastustamaton tarve naputella Time Manageriin naputeltuja hajakommentteja yhtenäisemmäksi E71 muistioksi. Tämän teeman rajoittavana tekijänä on ollut viikkoja kestänyt "writers block", joka vasta kännykirjailun avulla irtosi liejuisesta mielestä.

Hyödynsin ideoinnissa 5T 3D simulaatiota.

Tieto
Tunne
Tahto
Toiminta
Tavoite

Digital
Destiny
Design

Osaamis- ja yrittäisympäristöt ovat valmiina. Yrityksen jatkaja voi keskittyä varsinaiseen toimintaan. Valmis toimintaympäristö ja ekosysteemi tukee yrittäjän merkityksellistä elämää.

Mallistossa on tuotteita päästä varpaisiin; ei turhaa rihkamaa. Mallisto on tarkkaan mietitty ja tarjoaa vaihtoehdon hajuttomille ja mauttomille massatuotteille.

Monipuolinen ja ajaton mallisto tavoittaa asiakkaansa suoramyynnin, messujen, verkkokaupan, tapahtumien, kotimyynnin ja myymälöiden kautta.

Hidas muoti (slow fashion) nojautuu tuhatvuotisiin perinteisiin. Yritys ja mallisto on saanut paljon julkista huomiota osakseen.

Alihankkijat, tarviketoimittajat ja materiaalivalinnat ovat heti valmiina käytettäviksi. Yhteensä 13 yritystä yhteistyössä mukana.

Laadukas tuoteportfolio on 20 vuoden yrittämisen tulos: laajasta mallistosta jokainen ostaja löytää omansa.

Markkinoiden laajentamiselle ei ole esteitä. Käsityöläisyydestä yritys on edennyt ja kehittynyt vuosien kuluessa mikrobrändiksi. Uinuvan potentiaalin hyödyntäminen takaa vakaan kehityksen markkinoilla.

Sosiaalinen media, Facebook, Twitter ja valmiit verkostot tarjoavat uusia mahdollisuuksia uusien asiakkaiden saavuttamiseksi.

Virtuaalisen kaupankäynnin rajoja ei ole juurikaan hyödynnetty. Rajatonta suhdetyötä tehtävissä kuva- ja videoblogien avulla.

Matkailun ja käsityön mittasuhteiden ymmärtäminen avaa polkuja epäsuoraan vientiin; tuotteet ostetaan Suomesta kotiin vietäviksi.

Asiakaskunta on vuosien mittaan nuorentunut. Nyt laatutietoiset kolmekymppiset ovat asiakkaina.

Ekologisuus
Kestävä kehitys
Vakiintunut asiakaskunta

Ei kommentteja: