torstai 3. heinäkuuta 2008

Tietoviikko: Tutkimus: yritysblogit ovat tylsiä

Tietoviikko: Tutkimus: yritysblogit ovat tylsiä: "Useimmat yritysasiakkaisiin keskittyvät blogit eivät saavuta tavoitteitaan. Asia selviää tutkimusyhtiö Forrester Researchin selvityksestä.
Blogit eivät onnistu innostamaan yleisöään ja saamaan sitä mukaan merkityksellisiin keskusteluihin trendeistä ja tuotteista.
  1. Totta
  2. Olen tutkinut asiaa omasta näkökulmasta

Nykyisistä blogeista useat eivät onnistu keräämään itselleen riittävää lukijakuntaa. Forrester arvioi syyksi sisällön.
  1. Totta
  2. Tämä on vielä hakemista

Blogien kirjoitukset ovat keskimäärin kevyttä yleistä liiketoimintaan liittyvää jutustelua. Suuri osa blogeista tyytyy toistelemaan yritykseen liittyvää uutisointia.
  1. Totta
  2. Pelataan varman päälle

Vain pieni osa blogeista toi esiin jonkin tasoisia omia näkemyksiä asioihin ja vain 13 prosenttia kirjoituksissa omia kokemusperäisiä kertomuksia.
  1. Totta
  2. Omaperäisen tuominen vaatii enemmän

Blogin saamien kommenttien määrä heijastelee yleisön mukanaoloa. Suurin osa blogeista keräsi keskimäärin yhden tai ei ollenkaan kommentteja kirjoituksiinsa.
  1. Totta
  2. Kommentointia on vähän

Forrester suosittaa yritysblogien pitäjiä ryhtymään dialogiin lukijoiden kanssa sen sijaan, että ne tyytyvät täyttämään blogin tuoteuutuuksilla.
  1. Siinäpä se
  2. Helpommin sanottu

Myös käynnistettyjen blogien määrä putosi viime vuonna. Forrester oli rekisteröinyt vuonna 2006 yhteensä 36 uutta yritystä, jotka olivat julkaisseet blogeja julkisilla verkkosivuillaan. jotka olivat julkaisseet blogeja julkisilla verkkosivuillaan. Viime vuonna määrä putosi 19 blogiin."
  1. Viittaako tämä Suomeen?
  2. Blogit eivät innosta?
  3. Mitä tulee tilalle?
Lähetä kommentti