tiistai 30. lokakuuta 2007

Milloin uuden tuotteen markkinointi pitäisi käynnistyä?

Nyt voidaan luoda jotain uutta ajattelin Skype-puhelun aikana. Usein projektit etenevät ideasta tuotekehtiykseen ja siitä tuotantoon. Kun uusi tuote on valmiina myytäväksi, on rahaa käytetty runsaasti ja kenkälaatikon pohja paistaa valkoisena.

- Käydään eri sessioita läpi, hän sanoo.
- Tilausten käsittely ja toimitukset linkitetään yhteen, toinen lisää
- Puutteet kirjaamme puutelistaan, kolmas kertoo

Mitä asiakkaat haluavat? Tehdään laatikoita, jotka kuvaavat tietokannallisesti ohjelmiston toiminnan vaiheita.

- Tästä tulee loistosofta
- Kun meillä on niin vankkaa kokemus
- Huippukonsultteja on käynyt ja he ovat olleet yllättyneitä ohjelmien korkeasta laadusta
- Tietenkin kohtaamme ajoittain muutosvastarintaa
- Sitä ei saa isossa talossa niin hienosti toteutettua kuin vois

Ajattelen mielessäni, innovaatiot tapahtuvat pienissä organisaatioissa. Sen verran ymmärrän tästä prosessista, että nyt ollaan luomassa jotain uutta. Näillä tekijöillä ei ole kilpailijoita.

- On tärkeätä osata tehdä oikeita kysymyksiä

Miten markkinoinnin kannalta?

- Nyt kun työskentelytavoista on päästy yksimielisyyteen, pääsemme nopeasti eteenpäin
- Excelissä hahmotellaan, miten tiedot linkkautuvat toisiinsa
- Boolen algebraa
- Monimutkainen verkko
- Siitä voidaan lähteä supistamaan
- Tehdään yksinkertainen systeemi

Toimintamalli tarjoa paljon mahdollisuuksia

- Markkinointisuunnitelma vanhalle tuotteelle päivitetään
- Markkinointioperaatiota rakennetaan tässä sivussa

Ei kommentteja: