Asia: Blogit, sähköiset mediat, sosiaalinen media.
NOPEUS
- K: Miten nopeasti blogit yms. vaikuttavat?
- V: Tärkeintä on määritellä täsmälliset tavoitteet. Pääsemme sitä nopeammin tulokseen, mitä tarkemmin osaamme määritellä, mitä haluamme? Keskustelussamme ilmeni, ketä meidän kannattaa tavoitella lukijoiksi. Mitä täsmällisemmän tavoitteen asetamme, sitä pienempää kohderyhmää puhuttelemme, sisältöä muokataan kohderyhmän/-ryhmien kiinnostavuuden maksimoimiseksi
VAIKUTTAVUUS
- K: Voidaanko vaikuttavuutta mitata?
- V: Voimme ottaa käyttöön tarkkoja mittauksia (työkaluja), jotka kuvaavat, mistä lukijat tulevat, mutta syvin vaikutus tulee, kun saamme aikaan suoran dialogin.
SOSIAALINEN MEDIA YLEISELLÄ TASOLLA (tälläkin on merkitystä – rakentuu hiukan pidemmällä aikajänteellä)
- Mielikuvan rakentamista
- Asiakassuhteiden rakentamista (rajapinta asiakkaiden suuntaan – kommentointikynnyksen madaltaminen tärkeää)
- Meidän kannattaa määritellä selkeät tavoitteet sisällölle, koska työstämme informaatiointensiivistä toimintakenttää
- Tekniset yksityiskohdat ovat suhteellisen helppoja, tärkeintä on miettiä ydinviestejä, mutta myös millaisia kysymyksiä haluamme (dialogi)
- Alussa on hyvä kokeilla ja hakea muotoa, mutta näen kyllä varsin selvästi, mihin suuntaa sisältöä kannattaa muovata (dialogin synnyttämiseksi)
USKOTTAVUUS JA KIINNOSTAVUUS
- Tärkein tavoite on: Reliable source of information!
- Ammatillisuus: haastattelut, käyttäjäkuvaukset, autenttiset kommentit
- Sisällön tulee palvella kiireisiä alan ihmisiä
- Napakoita lyhyitä viestejä
- Olemme luoneet alustat ja työkalut, seuraavaksi vuorossa sisällön täsmentäminen ja suuntaaminen
AVAINKÄSITTEITÄ
- Viestinnän nopeuttaminen
- Jonojen vähentäminen
- Tehokkuuden lisääminen
- Asiakaspalvelun parantaminen
- Kunta- ja kansantalouden säästöt
- Hyvinvointi, tehokkuus ja taloudellisuus lyövät kättä
Nämä asiat putkahtivat mieleeni tavaroita pakatessani. Irja on vielä kokouksessa ja pääsemme lähtemään klo 14.
Terveisin
Helge
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti